Wednesday, July 16, 2008

"PMIUM terus prihatin"



Mahasiswa terus menabur jasa dan memberi khidmat kepada masyarakat dengan menghulurkan bantuan dan sokongan dalam pelbagai aspek. Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) berasa terpanggil apabila seramai 20 orang mahasiswa telah turun padang melihat dan menyelami masalah mangsa kebakaran kawasan setinggan Kerinchi yang kini ditempatkan di dewan Stadium Hoki Kuala Lumpur baru-baru ini.

Suasana sedih bercampur gembira apabila melihat riak wajah mangsa apabila sekumpulan mahasiswa datang memberikan bantuan. Beberapa pihak telah tampil memberikan bantuan kepada mangsa seperti Pusat Pungutan Zakat MAIWP. Selain itu, mahasiswa dari Maa’ruf Club Universiti Islam Antarabangsa (UIA) turut menghulurkan bantuan.

Antara barangan yang disumbangkan oleh PMIUM dan Maa’ruf Club ialah beras dan gula. Diharap bantuan yang tidak seberapa itu sekurang-kurangnya dapat mengubati duka semua mangsa yang terlibat.

Menurut beberapa mangsa punca kejadian masih tidak dapat diketahui kerana kejadian berlaku begitu pantas sekali. Semua barang-barang milik mangsa tidak berjaya diselamatkan dan tiada kemalangan jiwa dilaporkan berlaku. Kita berharap pihak berwajib prihatin terhadap semua mangsa yang terlibat dan memastikan mereka dapat menjalani kehidupan seperti biasa.



Mohd Fadzil Bin Jamal
http://fadziljamal.blogspot.com

No comments: