Tuesday, February 22, 2011

Bob Lokman sertai PAS


1) Selebriti @ artis terkenal tanah air, Bob Lokman membuat kejutan menyertai PAS baru-baru ini sewaktu program perhimpunan 30,000 Pemuda PAS di Kota Sarang Semut, Kedah.

2) Beliau menyerahkan borang ahli PAS kepada YAB Menteri Besar Kedah Dato' Seri Azizan Razak pada program tersebut.

3) Apabila ditanya mengapa menyertai PAS? Beliau dengan rendah diri menjawab "Saya hendak mendidik anak-anak engan nilai-nilai Islam. Saya rasa ada masalah dalam sistem kehidupan & saya masuk tempat yang ada "jemaah" & saya akan selamat". Beliau juga menyatakan keinsafan menegakkan Islam satu perkara yang wajib.

4) Secara peribadi, saya kagum dengan semangat & azam yang ditunjukkan abang Bob Lokman. Ini juga adalah hidayah dari Allah yang menyedarkan beliau akan tanggungjawab ada pada diri seterusnya keluarga, anak-anak dan agama.

5) Kita mengharapkan lebih ramai lagi artis, penggiat seni atau sesiapa sahaja kembali mengahyati erti Islam yang sebenar. Janganlah hanya nyatakan Islam di bibir sahaja tetapi akhlak, amalan, tindak-tanduk serta penghayatan terhadap Islam tiada dalam kamus diri kita sebagai hamba Allah yang hina di muka bumi ini. Mudah-mudahan kita sentiasa dalam keredhaan Allah.

No comments: