Sunday, April 6, 2008

TAHUKAH ANDA???

Dunia dikejutkan lagi dengan kemunculan satu isu berkaitan penghinaan terhadap Islam dan kitab suci Al-Quran pada 27 Mac 2008 di Belanda. Isu ini dicetuskan oleh Greet Wilders yang juga Ahli Parlimen Belanda tanpa rasa bersalah melakukan PENERBITAN & TAYANGAN FILEM PENDEK yang diberi nama "FITNA". Isu ini sangat menuntut perhatian kita kerana sebelum ini isu penghinaan terhadap Islam telah banyak dilakukan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab terutamanya pihak Barat yang angkuh akan kekuasaan mereka mengepalai dunia.

SINOPSIS PERISTIWA:
*Filem ini merupakan filem pendek Belanda karya politikus Belanda, Greet Wilders pemimpin Party for Freedom (PPV) di Parlimen Belanda.
*Dalam tayangan filem pendek 16.48 minit tersebut terdapat 3 bahagian plot yang diselitkan :
1) The Quran & Terror
2) The Quran as a means for Islam
3) Islam and the Netherlands

*Mesej yang cuba oleh pembikin filem ini cukup jelas iaitu menunjukkan bahawa ayat-ayat Al-Quran yang sedia ada sekarang adalah sebagai satu platform untuk muslim bertindak ganas dan demokratik. Wilder melabelkan filem ini sebagai "a call to shake off the creeping tyranny of Islamization" erti kata lain "panggilan bagi menghentikan pendominasian permodenan Islam".

*Filem ini bermula dan berakhir dengan menyelitkan karikatur yang mencela Nabi Muhammad yang pernah juga pernah menjadi kontroversi hebat pada tahun 2006 yang lalu. Mereka ini seolah-olah sengaja ingin meniupkan api kemarahan umat Islam supaya bertindak agresif terhadap isu ini.

Oleh itu, saya menyeru kepada khalayak pembaca supaya menyedari bahawa agama kita sangat mudah dipermainkan oleh Barat. Justeru, persiapan dari aspek fizikal, mental, rohani dan semangat perjuangan untuk menegakkan agama Islam sentiasa tersemat dan terus membuak-buak di hati anda semaua. Salam perjuangan dari saya...

*Boikot barangan Belanda sebagai tanda bantahan kita terhadap isu ini...Takbir!!!

No comments: