Sunday, November 1, 2009

Arsenal belasah Spurs


Arsenal terus mengekalkan memontum kemenangan mereka apabila menewaskan Tottenham Horstpur 3-0 malam tadi. Spurs yang begitu yakin mampu menewaskan Arsenal sebelum perlawanan bermula tergamam apabila jentera serangan Arsenal yang diketuai Robin van Persie dan playmaker kreatif, Cesc Fabregas sukar digugat.

Permulaan yang agak seimbang ditunjukkan kedua-dua pasukan pada awal permainan tetapi mula berubah pada pertengahan permainan babak pertama. Arsenal yang menguasai permainan di akhir babak pertama akhirnya mendapat gol pertama pada minit ke 42 menerusi Robin van Persie apabila menyempurnakan hantaran lntang Bacary Sagna.

Seterusnya, Cesc Fabregas membuktikan beliau pemain berkualiti yang dimiliki Arsenal apabila melakukan gerakan solo dari tengah padang dengan menggelecek lima pemain Spurs sebelum melepaskan rembatan untuk gol kedua Arsenal pada minit ke 43.

Bermula babak kedua, Spurs melakukan gerakan melalui jentera tengah mereka yang dketuai Jenas dan Bentley tetapi akhirnya tenggelam dengan penguasaan Fabregas, Arshavin, Diaby dan Alex Song.

Arsenal akhirnya melengkapkan kemenangan bergaya mereka apabila penyerang prolifik mereka Robin van Persie menjaringkan gol ke tiga Arsenal pada minit ke 60.

Arsenal kini berada di tangga ketiga dalam carta EPL di belakang dua kelab gergasi iaitu Manchester United dan Chelsea.

No comments: