Friday, July 17, 2009

MPMUM ke Luar Kampus

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Perasaan di hati bercampur gembira, ceria dan duka apabila saya dan pimpinan MPMUM sesi 08/09 lain mendekati rakan-rakan mahasiswa luar kampus.

Lautan syukur keatas Yang Esa kerana mempermudahkan program ziarah mesra MPMUM ke luar kampus. Kami menyelami perasaan & kesusahan mahsiswa luar kampus yang 'jauh' sedikit menikmati nikmat suasana kehidupan 'berkeluarga' di dalam universiti.

Genap tiga hari kami melakukan roadshow dari rumah ke rumah bermula pada malam selasa, rabu dan berakhir malam tadi. Kami bermula di kediaman Vista Angkasa & flat PKNS. Pada malam rabu kami mendekati mahasiswa di Bukit Angkasa & Pantai Permai seterusnya berakhir pada malam tadi di kediaman Kondo Rakyat & Seksyen 17.

Pelbagai pengalaman dirasai oleh pimpinan MPMUM selepas tiga hari bersama mahasiswa luar kampus. Kebanyakan dari mereka menyambut kami dalam keadaan terharu kerana selama ini mereka tidak pernah dikunjungi oleh pimpinan MPMUM yang juga merupakan badan tertinggi pelajar di UM. Sedikit buah tangan kami berikan disamping menerima aduan dan masalah yang membelenggu mereka selama ini.
Saya mewakili pimpinan MPMUM yang juga Pengerusi Biro Penginapan Kolej Kediaman & Luar Kampus mengucapkan ribuan terima kasih kepada AJK MPMUM yang terlibat secara langsung dan tidak langsung mengiringi YB-YB MPMUM mendekati sahabat-sahabat di luar kampus. Bagi sahabat-sahabat mahasiswa luar kampus, saya merakamkan setinggi penghargaan dan ucapan terima kasih tidak terhingga kepada kalian yang sudi menerima lawatan kami. Segala aduan dan masalah kalian akan saya cuba selesaikan mengikut kudrat saya yang tersedia lemah sebagai seorang manusia.

Semoga amal yang sedikit ini diberkati dan diredhai oleh Allah s.w.t.


"Bersama Menjulang Tradisi Kecemerlangan"

We Unite For UM




1 comment:

相信明天会更好 said...

Datanglah beramai-ramai di UT , S.17 dan SS2 kalau ada masa .